Sunday, October 29, 2006

Lemongrass 檸檬草

Lemongrass 檸檬草
Address: 633 Silverstar Blvd., Unit 110, Scarborough
Phone: (416) 321-3326
Opening Hours: 11am-11pm

it's our 2nd time being here.. the decor is quite modern.. & i just found out that there are some private rooms (right on the above picture)..

since we were still full when we arrived, we decided to order one main course & an appetizer..





Malay Roti w/ Curry Dip (咖哩拼馬來薄餅)
it was good!!




Malaysian Balachan Fried Rice (馬拉盞炒飯)
i've been trying the Malay Rice in many different restaurants, & finally found something good.. the flavor was just right.. but sadly that the rice seems overcooked.. i think the one we had last time, i.e. Royal Malaysian noodles (馬拉盞炒粿條), was better than the rice..



& since i had headache for the whole day, i ordered a Vietnamese Coffee (越南咖啡) to help relieve it a bit..






今晚還有一件插曲..

當我們入座不久, LG 已經向我打眼色, 暗示鄰座的兩位「中年女仕」說話時聲音比較「響亮」.. 彷彿想將她們的談話內容和餐廳內的人分享.. 起初我也不以為意, 但當侍應送上我們的咖哩薄餅時, 其中一位「女仕」就說..
(由於她們是望著我們抬上的食物說的, 基本上我們是可以十分清楚聽到她們的對話..)
「女仕 」A: 「嘩, 點解會有薄餅送嘅?」
「女仕 」B: 「好似係頭盤嚟傢」
A: 「吖, 係呀! 我記得佢們係叫咖哩薄餅傢」
A: 「睇吓, 無肉喺裡面傢! 淨係得 D 咖哩傢咋! 佢哋 D 咖哩好 "傑" 嘅, 唔好食傢!」
(當我叫 LG 食薯仔時..)
A: 「唉哎, 求其放舊薯仔喺裡面傢咋! 我哋嗰個好 D 呀!」

到我想飲我杯越南咖啡時, 那位「女仕」又說..
A: 「嘩, 飲完呢本嘢今晚肯定唔駛瞓呀!」
B: 「不過有 D 人無問題嘅」
...
之後那位「女仕」仍然不停地對我的咖啡「評頭品足」 .. 好像看見我那杯咖啡會令她整晚不能睡般..

我和 LG 互相對望了一會.. 簡直覺得嘆為觀止呀!
原有世上真的有人會連陌生人也這麼「關心」的!!!!! 還會將她們的「關心」表露出來啊!!

我要重申一次, 我們並不認識那兩位「女仕」的..
但感覺就像我們整晚也被人監視着呀!!

No comments: